Tuesday, May 24, 2011

Kerja Baru, Semangat Baru.

gila penat semalam sampai tak sempat pon nak buka blog or nak melawat blog orang lain. pukul 11.30 baru sampai rumah semalam. balik, mandi dan terus tidur. ni pon baru balik, kemas2 rumah sikit sebab 2,3 hari ni memang kelam kabut sikit keadaan rumah.


semalam (23/5/2011) actually first day aku kat ACI Worldwide. mulai semalam, aku dah kerja kat tempat baru. suasana ok. sepatutnya masuk ofic pukul 8.30 pagi tapi aku sampai 9.00 pagi sebab jem gila kat Jalan Klang Lama. aku guna jalan klang lama - federal highway - kerinchi link- ttdi -bandar damansara. ofic aku sebelah cineleisure je ;p sampai2 aku disambut oleh operations director sendiri sebab office admin yang patut sambut aku tak datang pon lagi ;) hahahaha. dah la lambat tapi dia cakap it's ok kat sini flexible. kalau dtg lambat, balik la lambat. so, lega. esok boleh masuk pukul 9. hehehe..



my space in new office ;)


tapi sebelum balik kerja semalam, manager aku dah minta pergi site esoknya - ambank jalan raja chulan. nasib baik aku pernah pergi sebelum ni masa kerja kat tempat lama dulu. cuma dulu aku naik lrt - monorel. esok aku nak drive. manager aku cakap kerja aku memang banyak kat site. huhu. so better pergi site belajar apa yang patut.


so, hari ni aku drive pergi ambank jalan raja chulan. guna highway mex (maju expressway) sebab dekat je dari rumah aku. yang buat lambatnya, jalan jem gila. aku sampai site lebih kurang pukul 9.15 pagi. call senior aku yang manager aku bagi nombor telefon semalam. rupa2nya dia tak sampai lagi. selamat di situ ;p tak de la nampak sangat aku sampai lambat. better menunggu dari ditunggu. tambah2 baru second day kan. tapi 2-2 hari lambat. dugaan betul jalan KL ni. keje sebelum ni naik LRT je dan boleh pergi lambat. hehehe. bila tau tempat kerja sekarang pon flexible juga, aku bersyukur. lepas2 ni, boleh la nak estimate masa pukul berapa nak keluar rumah. sampai lambat pon takpe janji balik lambat, kena cukup 8 jam sehari ;)


ok la, tak tahu nak cerita apa dah. task pon tak ada lagi. just baca documentation dan tengok2 sistem yang diorang buat. kerja aku more to support dan buat programming. guna COBOL. aku memang zero knowledge COBOL tapi excited gak nak belajar ni. semoga semuanya dipermudahkan. ok, bye. good night. assalamualaikum.


p/s: oh ya ni satu office dengan kawan aku, eena. tapi lain department.

2 comments:

Related Posts with Thumbnails