Saturday, May 19, 2012

Shopping di Pasar Filipina dan Pasar Ikan Masin

Malam kedua dan terakhir kami di Kota Kinabalu, kami mengambil keputusan untuk shopping sepuas-puasnya (tak puas sangat..haha). Tapi kebanyakan barang dibeli sebagai cenderamata untuk keluarga dan kawan2.. Takdenya aku nak angkut pearl yang beratus2 tu.. tapi memang rasa bagai nak 'gila' melihat macam2 perhiasan diri macam gelang tangan, rantai leher yang diperbuat dari pearl.. memang cantik...


Kami keluar dari bilik agak lewat, pukul 6 baru kami ke Pasar Filipine.. mencari dan survey harga kat sana nak bandingkan harga dengan pasar malam Kg Air.. memang kat pasar malam Kg Air lagi murah cuma di Pasar Filipine pilihannnya lebih banyak.. sampai rasa tak tahu nak pilih yang mana... hahahaha...



untuk parents, adik beradik dan kawan2.. 
ni just sebahagian..  remember, i still have 2 dozen brooches here..



fridge magnet 4pcs/RM10.. Aku beli rm30 dapat satu lagi free...


Selepas pusing2 dalam pasar filipine tu.. tak pergi semua kedai pon sebab aku takut tak dapat nak tahan nafsu nak membeli lagi.. hahaha.. bila kira2 semua dah beli dan cukup untuk semua, kami terus ke pasar ikan masin yang letaknya sebelah je dengan pasar filipine tu..

sumber here.


Masa tu dah dekat pukul 8 kot.. Aku ingat dah tutup tapi diorang masih buka tak pasti pulak diorang buka sampai pukul berapa..


Ni hasil rembatan ni pasar ikan masin.. 



Aku beli 4 paket keropok ikan, 5 paket kuih cincin, ikan bilis besar dah siap kopek, ikan bilis kecil dan sotong kering.. semuanya RM90.. diorang pack cantik2 dalam kotak senang nak masuk kargo nanti...



Lepas shopping kat pasar ikan masin tu, kami singgah makan seafood kat pasar malam tepi pasar filipine tu.. Nak juga merasa makan seafood kat situ sebab tengok kawan2 blogger lain cakap sini best..


OK nak kasi tips shopping skit..

1. Pasar Filipine - Sedikit mahal, pearl ori tapi memang banyak choice.. rambang mata..
2. Pasar malam kampung air - murah dan pearl ori.. aku banyak borong kat sini gak..
3. Pasar malam belakang Le Meridian - tak banyak choice sangat, tapi murah dan ada pearl yang bercampur dengan yang tak ori..

ada jugak orang bagi suggestion, kalau nak yang super quality, pergi kedai Jamilah.. kedai Jamilah ni memang femes di kalangan penggemar pearl di KK.. tapi aku tak pergi pon sebab tak plan nak beli pearl beria sangat.. just cari kerongsang jek..



5 comments:

  1. cik lynn ska night mrket kmpung air lg...sbb murah...klu psar philippne, diorg xbpa nk bg hrga mrah...huhu

    ReplyDelete
  2. saya pon sama.. suka juga pasar mlm kg air.. cuma kat situ tak byk sgt pilihan berbanding dengan pasar filipine.. tapi masih ok la..

    ReplyDelete
  3. syima,leh mintak no fon mu x?
    nak tanya psal KK just in case

    ReplyDelete
  4. aku msg kat fb mu doh no hp aku...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails