Friday, May 11, 2012

Check In @ De Galleria Hotel, KK

Lepas kami menikmati keenakan lokan panggang dan kesegaran air kelapa... kami terus gerak ke pusat bandar KK.


Check in kat De Galleria berjalan dengan lancar.. tapi masa kami sampai tu, para peniaga pasar malam dah mula nak buka khemah dan kemas2 apa yang patut sebab nak mulakan perniagaan mereka. 


Untuk pengetahuan korang, pasar malam Kampung Air ni memang betul2 depan hotel kami nak stay ni.. Memula aku tak tahu, tapi 2-3 hari sebelum aku fly, aku baca kat forum cakap hotel ni dekat nga pasar malam dan susah kalau nak parking waktu petang dan malam time diorang berniaga.. Aku pasrah je lah masa tu sebab dah book pon hotelnya.. Risau je susah nak park keta nanti..


Tapi bila dah check in.. tak dela susah sangat nak parking cuma jauh skit la dari hotel.. Kalau korang ada luggage atau barang yang banyak nak angkut memang susah jugak la.. Not recommended pada yang bawa luggage banyak especially yang ada anak2 kecil, ada stroller bagai..





gambar ni aku ambil sebelum kuar dinner..
masa sampai tu, diorang baru nak buka khemah je...

Depan maybank tu leh parking.. Pukul 10 - 11 malam pasar malam ni tutup depends pada crowd la ramai ke tak.. Kalau balik awal, korang pusing2 la dulu pasar malam tu.. 


Ok sambung balik, bila masuk hotel... rasa lega sangat sebab as expected. Bilik dia agak kecik tapi nice.. 



ni aku cilok dari website dia sebab aku punya gambar tak semenggah dah bergolek bagai baru teringat nak ambil gambar..hihi.. tapi memang sebijik sejibon macam dalam pic ni..


Aku rasa hotel ni ok je untuk kami.. Yang penting ada tingkap yek. Korang kalau book hotel kat area KK ni especially yang pilih hotel 2-3 star, make sure korang check bilik korang bertingkap ke tak.. Tapi kalau korang tak kisah takde tingkap takpe.. lagi jimat sebab murahhh.. 



kecik je kan tv dia.. tapi tak kisah la.. bukan nak datang tengok tv kan..

Yang aku suka, dalam bilik ni banyak gila plug.. sebelah kiri katil ada 2, sebelah kanan katil ada 2.. kat tv pon ada 2.. padahal bilik kecik je.. memang senang nak charge handphone, nak charge bateri kamera..




ni aku snap last day dah.. hari sabtu.. aku tak tahu la ni pasar apa.. aku tak pergi pon..



Overall, aku memang puas hati dengan hotel ni. Aku book untuk 2 malam melalui agoda.com. RM101/night.   Kalau yang tak ada tingkap rasanya dalam RM75/night.. beza gila kan harga dia.. Tapi aku memang nak ada tingkap sebab aku tahu bilik dia tak luas sangat, kang kelemasan aku dalam tu..hahaha.. 


Bilik air dia kecik je. Kalau yang tubuh besar memang rasanya tak sesuai.. tubuh besar tu kalau yang tubuh ala2 adibah noor ke.. ni contoh je yekk.. kalau orang bertubuh besar rasanya agak tak selesa kot..


Address: 

No. 14, Jalan Sentosa, Kampung Air, 
88000 Bandaraya Kota Kinabalu, Sabah.

Tel. No: +6088-264166


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails