Tuesday, July 6, 2010

Ayat-Ayat Cinta

Assalamualaikum semua =) Hari ini mood biasa-biasa jaa. Life pon masih sama, tak ada yang menarik berlaku hari ini. Aku masih berpuasa ganti.. Hihi. Maklum laa nak ganti awal-awal, tahap kemalasan sangat menjadi-jadi. Akibatnya, di bulan-bulan akhir macam ni la aku bertungkus-lumus nak ganti puasa. Nasib baik ramai geng.

Semalam aku berbuka puasa dengan Laksa Sarawak. Bukan aku yang buat ok, makcik yang buat. Perghhh, sedap sampai aku hentam 2 pinggan. Hehehe.. Eh, ni buka puasa ke melantak kan. Lupa nak snap 'rupa' Laksa Sarawak tu so aku google nak letak gak gambar biar korang terliur.


OK, berbalik kepada tajuk asal entri. Merapu entah apa-apa tapi bagi tajuk ala-ala jiwang gitu. Adooiii. Okay, cerita sebenar aku nak share 7 Ayat-Ayat Cinta menurut sabda Rasulullah SAW. Sekarang ni memang entri aku islamik sikit sebab nak tambah pahala puasa ganti ni. Hihi. Dah la last-last minute ganti so kena la buat amalan lebih sikit. Hahaha. Sebab aku ni tengah blogging, so aku cuba buat pahala dengan blog ni. Boleh terima ke alasan ni. Macam la korang tak tahu tujuan asal nak update blog. Hahahahaha. Ok-ok,dah.

Sabda Rasulullah SAW
"Barangsiapa yang hafal dan mengamalkan 7 kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah SWT dan malaikat dan akan diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan"

No.1 
 Pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

No.2
Pada tiap-tiap habis melakukan sesuatu.

No.3
Jika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.

No.4
Jika ingin melakukan sesuatu pada masa akan datang.

No.5
Bila tidak dapat melakukan sesuatu yang agak berat atau melihat sesuatu yang buruk.

No.6
Jika menghadapi musibah atau melihat kematian.

No.7
Bacalah sepanjang siang dan malam sebanyak-banyaknya, amalkanlah selalu semoga kita tergolong di kalangan orang-orang yang terpilih oleh Allah SWT.

2 comments:

  1. yela, sekarang semua nak oh my gosh je. sampai kalimah2 ni pun dah lupa kan? hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails