Wednesday, July 14, 2010

Hilang Kawan, Hilang Sahabat



Well..tajuk dia macam apa je. Tadi baru je baca entri Puan Liza Dari Jerman, bukan Cik Salmah Dari Scotland okay. Haha.. So, lepas baca entri tu macam pernah terkena kat diri sendiri je.

Sebab apa aku cakap macam tu, sebab seorang kawan dah delete aku dari friendlist Facebook dia. Friendster aku tak pasti sebab aku memang tak aktif dah berfriendster so i don't care.

Mula-mula aku tak perasan tapi akhirnya terperasan la gak sebab aku kan selalu jenguk kawan-kawan melalui facebook. Tetiba nampak nama dia kat komen kawan-kawan, so terus klik then terus nampak Add as Friend... What? Ko delete aku? Pelik gak aku, apa salah aku dengan ko... Bagi korang la, kalo dah orang delete korang dari friendlist, apakah maksudnya itu?

Okay, ikhlas cakap kat sini, mula-mula aku rasa sedih gak. Tak pernah seumur hidup aku, aku putus kawan. Serius, mungkin korang tak percaya kan. Even kalau aku ada terasa hati ke, sakit hati ke, terjatuh hati ke, biasanya aku diam atau senyap aje. Kalau tak tahan pon, aku balas balik pastu aku diam, malas nak layan dah. Lepas tu, aku jadi okay balik. Tu aku, tak pasti dengan dia.

Lepas tu, lama-lama aku jadi okay balik sebab aku fikir, kalau orang tak sudi nak berkawan nak buat macam mana. Mungkin ilmu yang dia belajar selama ni belum cukup untuk menjadikan dia seorang yang berfikiran positif dalam tindakan dia.

Selama hari ini, aku tak pernah cerita lebih-lebih apa yang pernah kami hadapi, apa yang kami buat. Walaupon aku dah tak macam dulu, tak bermakna aku suka laga-lagakan orang, buruk-burukkan orang. Malah apa yang terjadi selama ni, aku tak pernah kisah dan ambil hati. Tak salahkan dia langsung pon. Orang lain yang pong-pang-pong-pang, aku pon terpalit sekali.

Sekarang, kalo aku jumpa dia, aku masih macam biasa. Masih bertegur sapa kerana dia masih kawan aku macam biasa. Bagi aku tak ada apa yang berubah, tak tahu la dia mungkin dalam hati menyampah kat aku... ;p


P.S: Sapa-sapa yang aku tak kenal dan nak add aku kat FB, susah sikit nak approve sebab bagi aku FB aku ni memang untuk kawan-kawan 'nyata' aku aje. Sorry okay... Tak kenal maka tak cinta... Mungkin korang leh message-message dulu ke... :p

2 comments:

  1. syima!!!siapkah beliau itu yg berani mendelete kamuuu?hahaha.bz jek nk tawuu

    ReplyDelete
  2. haha.. kalo ckp kat sini semua tahu laaa.. ;p

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails