Saturday, May 15, 2010

Mei bulan hantar kad, Jun bulan kahwin

Baca tajuk dah tau dah paham maksud. hehe. Yeke?
Since tuan blog nak kahwin bulan Jun so meroyan la nak tulis post ni.
Aku saja je pilih Jun sebagai bulan berbahagia kami. Chewah!
Actually i prefer our majlis is not during school holidays. Did i mention that my majlis is on school holidays? Ok ok.. tak jemput pon lagi korang semua macam mana nak tau. Just header je gatal cakap Save The Date. For what dont know. ish! haha..

Aku pilih 10 Jun 2010 sebab.. Banyak reason, tapi kat sini aku just share important reasons je la.

Sebab-sebabnya or reason-reasonnya:
  1. Ini adalah school holidays. Ini paling penting sebab untuk memastikan kebanyakan ahli keluarga ada semasa majlis. Since my mother is a teacher and also the most important person in this ceremony, she has the right to get a special consideration for the DATE. Even, one of my sister is also a teacher. Yang lain-lain, i mean other siblings semua cuti, cuti sekolah and cuti semester.
  2. Ramai balik kampung sebab cuti sekolah. Setelah membuat survey secara rambang, kebanyakan saudara mara yang berada di luar kawasan (di luar Kelantan) memang akan balik time cuti sekolah untuk balik jenguk orang tua, saudara mara, kampung, ayam itik.
  3. Ketiga, Jun jugak genap setahun kitaorang bertunang. Actually May kitaorang tunang tapi since Jun adalah school holidays, so proceed Jun.. Ala, kitaorang tunang pon 31 May 2009..So, tak ada beza sangat kan.. Memang merancang nak tunang setahun sahaja sebab tak nak lama-lama, darah manis! Bukan kencing manis ok.. Haha..
Itu lah antara sebab-sebab penting aku pilih tarikh kahwin bulan Jun. Aku rasa pon korang pon ada sebab masing-masing kenapa pilih tarikh tertentu untuk Big Day korang. Personally, kalau diberi peluang, aku nak majlis aku dibuat pada bulan Februari sebab bulan Februari sangat special bagi aku. Tak tahu kenapa kalau teringat bulan Februari, teringat kat bunga mawar. Haha. Ada kaitan ke? Haha.

Dengan ini, saya, Wan Nursyima Emi dan pasangan, Wan Mohd Hafiz ingin mengundang dan menjemput rakan-rakan dan semua kenalan kami dekat dan jauh untuk sama-sama memeriahkan majlis kami seperti berikut:




SYIMA
Date : 10 Jun 2010 (Khamis)
Time : 12.30 pm - 6.00 pm
Venue : PT 338, Kg. Sedar, 16200 Tumpat, Kelantan.

HAFIZ
Date : 12 Jun 2010 (Sabtu)
Time : 12.00 pm - 6.00 pm
Venue : Lot 1540, Kg. Berangan Masjid 16200 Tumpat, Kelantan.


P.S : Kepada rakan-rakan dan kenalan yang nak kad jemputan kami dan peta, sila email ok.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails