Tuesday, October 23, 2012

Real Women Real Voices

Suka jadi tester tak? Contohnya macam ni.. ada satu pihak ni nak keluarkan satu produk baru, biasanya dorang akan buat research or test dulu sama ada produk tu bagus ke tak, sesuai ke tak.. so dorang akan bagi some testers (biasanya orang awam) untuk test produk tu untuk dapatkan feedback. Feedback tu tak kisah la feedback yang baik ke tak.. sebolehnya kena jujur la sebab dari feedback tu dorang akan menambahbaik produk diorang.. so barulah dipasarkan ke pasaran luar...


Dan as a reward, sometimes pihak pengeluar produk tu akan bagi goodies ke, atau mungkin bagi terus produk yang dicuba tu.. sebelum ni aku pernah pergi yang macam survey tu.. yang survey tu dia tak bagi any product untuk kita try.. biasanya diorang buat survey untuk menambahbaik produk yang memang dah ada kat pasaran. Macam yang aku pergi tu, diorang discuss pasal pad Kotex.. biasanya dia ada group target untuk buat discussion ni.. seingat aku, discussion tu lebih kurang 2 jam lebih.. dan dapat token RM120 kot dah lupa..so macam berbaloi la jugak, kalau kerja biasa 8 jam sehari baru dapat rm120 tu kan..


Baru-baru ni aku terjumpa satu page facebook - Real Women Real Voices yang mana page ni khas untuk mencari orang untuk menjadi tester produk. Buat masa ni produk yang akan dicuba dan direview ialah Coway Digital Bidet... aku terpilih as one of lucky women to try this product. ok, jangan tanya aku ni apa sebab aku tahu general je hahaha.. kena pergi ambil dulu produk tu dan try selama 1 bulan..




Kalau uols berminat jugak, boleh pergi ke facebook dorang -
https://www.facebook.com/RealWomenRealVoices

Tapi for now, dorang just cari tester di sekitar Lembah Klang, alaaaa like je dulu mana tahu lepas ni kalau produk banyak dan dorang nak extra opinion, dorang akan cari tester kat luar Lembah Klang plak kann..


p/s: Samsung galaxy note II dah masuk market, tak nak try ker?


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails