Sunday, September 25, 2011

Review: Malibest Resort, Pantai Chenang, Langkawi.

Seperti yang sedia maklum, sepanjang percutian bajet langkawi kami selama 3 hari 2 malam, kami stay di Malibest Resort di area Pantai Chenang.


ok, ini bilik kami.







kemudahan yang ada memang lengkap - air cond, water heater dan tv. dan katil yang besar.


cuma memula aku masuk dalam bilik, lantai tak bersapu, penuh pasir. jenguk punya jenguk, rupa2nya ada penyapu kat luar bilik. semua bilik ada satu kot. aku intai...hahahaha.. memang la penyapu ada, tapi untuk bilik yang baru disewa, kena la bersih kan. ape kes ada pasir ni cik kak oiiii...


siaran tv memang terhad - tapi siaran2 utama semua ada. cuma line langsung tak clear. terputus2.. remote tak ada kena picit kat tv tu. bila aku tanya receptionist dia masa nak keluar, dia cakap memang tak clear. so aku pasrah je la kan. aku bukan datang bercuti sebab nak tengok tv.


tapi paling aku tak puas hati adalah toilet. kotor. dinding macam tak dicuci langsung for one or two week. korang paham je la, bilik air kan cepat 'berlumut' kalau malas nak berus2 ni sebab bilik air kan selalu lembap. tapi air dia laju, nak mandi or nak melepaskan 'hajat' memang selesa cuma a bit dirty. memang la ni resort bajet (rm120/night), tapi bab2 kebersihan ni aku rasa kena jaga betul2.. tak kisah la barang2 tak mahal, view kat luar kat cantik tapi kebersihan is the no.1... ye takk?


next, kat bilik ada wardrobe gak, tapi area wardrobe ni gelap sebab lampu dh 'mati'. malas aku nak komplen yang ni sebab aku bukan nak guna pon wardrobe.





jalan nak ke pantaiiiii ;)


Dari 10 stars, aku bagi 5 je. kalau aku pergi langkawi lagi, kalau tak ada choice, baru aku dok lagi kat sini. kalau tak, aku cari je hotel or chalet lain dulu. tapi apapon, aku tetap puas hati sebab ni last minute punya plan walaupon dah beli tiket dah berbulan2.. sebab ingat awal2 tak jadi pergi dah..


kesimpulannya, kos aku menginap kat sini - RM120 x 2 = RM240 (tanpa breakfast sebab malibest memang tak ada breakfast...)


untuk more pic, dan info, click kat SINI.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails