Sunday, August 8, 2010

3 Idiots, a must watch.

Korang peminat cerita Hindustan tak?? Aku memang peminat tegar okay... tapi tu dah lama. Sekarang minat tu ada la skit-skit. 20 percent je kot. Cerita yang terakhir aku tengok, Slumdog Millionaire. Tu pon, 'orang putih' yang buat, kolaberate dengan orang India.

Semalam, setelah sekian lama aku tak tengok cerita Hindustan yang best, aku layan cerita Aamir Khan yang menang banyak award tu, 3 Idiots. Kalau korang alert, movie ni menang macam-macam award iaitu di 2010 Star Screen Awards, 2010 Filmfare Awards, 2010 Max Stardust Awards, 2010 IIFA Awards dan banyak la lagi. Aku nak senarai satu-satu pon, banyak sangat.


Kadang-kadang, kita mudah menilai persahabatan kita dengan hanya satu kesilapan. Malah satu kesilapan mampu merobohkan 1000 kebaikan yang pernah kita dapat, yang pernah kita berikan. Manusia memang tidak pernah sunyi daripada membuat kesilapan. Kesilapan itulah yang mengajar kita lebih sabar, lebih kuat malah lebih berhati-hati dalam tindakan kita.

Kesilapan pertama adalah kelalaian, kesilapan kedua adalah penagajaran tapi kesilapan seterusnya adalah kebodohan kita sendiri.

Jom layan trailer movie 3 Idiots ni. Movie ni memang lengkap, ada romantik, komedi, kasih sayang dan pengorbanan.


2 comments:

  1. filem yang sesuai untuk siapa yang ambik engineering. huhu.


    My Latest Entry : Gambar Super Close-Up Mata Anda !

    ReplyDelete
  2. hehe. i think sesuai kat sape2 yang ade minat lain, tapi dipaksa untuk minat perkara yang memang tak minat.

    nilai persahabatan, kekeluargaan dlm movie ni mmg buat kita terharu...

    a must watch.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails