Thursday, August 26, 2010

Lagu Raya Kegemaran

Hari ini dah masuk hari ke 16 Ramadhan. Esok 17. Sekejap je kan masa berlalu. Tak sampai 2 minggu kita semua dah nak raya. sob..sob.. Kenapa aku sedih nak raya? Bukan sedih nak raya la tapi sedih sebab Ramadhan dah nak abis.

Dulu-dulu masa kecik, kalau orang tanya suka bulan Ramadhan ke bulan Syawal? Mesti la aku jawab "Syawal". Why? Sebab dapat duit raya, dapat baju raya, dapat upah puasa, dapat main bunga api, mercun bagai dan makan biskut tat nenas. Haha. Budak-budak kan ;)

Sekarang dah besar panjang, Ramadhan adalah bulan yang paling aku tunggu-tunggu. Feeling nak raya tu, biasa-biasa je.. Sekarang aku suka raya sebab time ni boleh jumpa semua orang. Kalau nak harap cuti sekolah, belum tentu semua ada kan. So, hari raya is the best day nak kumpul semua adik-beradik dan sanak saudara. Macam tahun ni, first raya aku sebagai isteri orang. Mungkin agak excited la nak sambut raya dengan family baru, nak kenal sanak saudara baru.

Cakap pasal 16 Ramadhan, korang perasan tak radio-radio dah mula pasang lagu raya. Jom lagu raya feberet aku ye..


Kalau tak raya pon, aku suka layan lagu ni..Rasa sayu je..aceceeehhh...

Selain lagu ni, aku layan juga lagu raya Senandung Hari Raya Untukmu - Dayangku Intan, Dari Jauh KuMohon Maaf -Sudirman, Pulang Di Hari Raya - Noorkumalasari, Ku Mohon Restu Ayah Bonda - Mamat Exist, Halaman Asmara - Ziana Zain & Awie (lagu raya ke ni??) dan banyak la lagi.. malas nak senarai sebab semua lagu raya best. Hahaha

Share la apa lagu raya feberet korang?

9 comments:

  1. lagu sudirman tu best~~ menusuk kalbu. hehe

    ReplyDelete
  2. betol2... suka layan gak lagu tu :)

    ReplyDelete
  3. Syima...lagu ni memang sayu...layann....

    ReplyDelete
  4. semagat tol nk raya nih. huhuhu. saya suke lgu mamat exist. tajuk ape ntah. "duhai bonda.. duhai ayanda" ha. tu dia lirik nye. :)

    ReplyDelete
  5. lagu aisyah tu mmg sayu.taon lepas dgr berguguran airmata..uhuk

    ReplyDelete
  6. aNie: ye kak anie..lagu ni mmg sayu kan. :)

    ReplyDelete
  7. fathiah: sama laa..suka jugak lagu mamat tu..syahdu jeee

    ReplyDelete
  8. lumut esoklusa: lagu aisyah ni memang sayu..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails