Saturday, November 3, 2012

1st Hasil Blogging Yang Bermakna

Dulu masa awal-awal join nuffnang selalu la berangan nak beli something dengan duit dari blogging. tapi setakat berangan jela sebab nak jadikan realiti ambil masa la sebab aku berblog sekadar hobi dan kalau malas memang tak berupdate blog ni. kadang-kadang rasa macam banyak cite nak share tapi disebabkan malas nak menaip, nak mengarang aku biarkan tajuk cite dalam draf, isi takde..hahaha..


Lepas 2,3 kali cash out nuffnang, semuanya ciput la, tak sampai seratus pon.. tapi aku tak beli apa-apa yg boleh disimpan semua guna tak ingat beli apa.. pastu aku join churpchurp dan says.com tapi says ni aku tak promote kat blog sebab dia competitor nuffnang dan churpchurp. churpchurp ni mcm adik pada nuffnang la.. so dari situ aku dapat la skit2 earning hasil dok promote semua tu.. 


Aku ada share pasal cite aku cashout dari nuffnang dan churpchurp kat sini. Nak kata banyak sangat tak la tapi bolehla rembat seketul wrislet coach tp aku beli ni time sale so murah skit . buat kenangan hasil berblog ni boleh nampak 'barangnya' kan.. tak mampu lagi nak guna duit blogging tu nak kamera DSLR ke mcm blogger2 famous lain.. kalau nak kumpul tu boleh tapi aku ni tak penyabar skit hahaha.. mau bertahun nak kumpul nak rembat handbag2 mcm gucci, LV ke.. berangan nak mcm Redmummy yang income blogging memang berpuluh ribu sebulan boleh cecah ratus ribu setahun.. pastu beli handbag idaman hati, holiday ke tempat best-best.. hahahaha... berangan berangan ;) setakat ni mampu kahwin dengan orang kampung berangan je.. hihi.. kg encik suami memang nama Kg. Berangan ok... 




p/s: income blogging uols selalunya buat apa? tadi terbaca entri MZ, dia plan nak buat modal beli POP join contest. ok gak tu... boleh upgrade jadi hadiah best kalau menang kan..

4 comments:

  1. Bestnyer...dpt gk beli ni dr hasil berblog..:-)

    ReplyDelete
  2. tq kak gie.. kak gie apa kurangnya dpt hasil yg lumayan join contest hehehe..

    ReplyDelete
  3. pergh kira byk la jgk earning sis sampai boleh beli brg coach ni ;D

    ReplyDelete
  4. @ fiqkbe

    hehehe.. takde la byk sangat sebab beli pon time sale.. ni gabungan hasil nuffnang dan churpchurp..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails