Friday, June 1, 2012

Sleep Like A Rock Star @ Hard Rock Hotel Penang

Hahaha.. tajuk tak hingat punya :) Actually aku amek idea tu dari trip itinerary..



Macam aku cite dalam entry sebelum2 ni, bila encik suami balik kerja cakap penang trip semua staff akan stay kat hard rock hotel, seolah2 mimpi menjadi kenyataan! hahaha.. 


Sebabnya, aku memang nak sangat2 stay kat hotel ni.. my cousin, lepas je hotel ni dibuka tak salah aku tahun 2009 kot, terus dia book. dan dia cakap memang terbaik. kalau dok sini, tak pergi mana just habiskan masa dalam bilik pon tak pe. sampai 2, 3 kali juga dia repeat dok hotel ni..


Tapi yes, kat  hard rock hotel  (tak kisah la mana2 hard rock hotel) feeling tu lain macam skit sebab cara diorang design hotel dan interior design kat dalam tu memang sesuai sangat dengan nama hotel tu. 



rasa macam nak curi bawak balik je bantal ni...hihi




dah lenyek2 baru teringat nak snap2.. 



personally, aku rasa bilik dia tak ada grand gila sampai ko masuk terus wahh! cantiknyaaa.. tapi bilik memang besar, toilet sangat bersih dan wangi.. aku suka paip hujan dia.. macam air hujan turun dari syiling..hikhik. 

oh ya, bantal dia best gila. seorang dapat 2 bantal - 1 bantal lembik.. dan 1 lagi keras skit. memang selesa.. pastu ada extra bantal dalam cupboard. 






Bilik yang ditempah ni adalah deluxe seaview. Tak salah aku rate dia kalau kat agoda.com is RM585-RM770 per night including breakfast. Kalau korang nak bilik mengadap betul2 dengan swimming pool, boleh pilih deluxe lagoon, tak salah aku rm50-100 mahal dari deluxe seaview tu..




Ni bukan aku nak tunjuk orang main bola dalam air, tapi nak tunjuk contoh deluxe lagoon. haha. nampak tak perempuan yang tengah snap picture tu? tempat dia duduk tu kira macam beranda, buka sliding door, terus boleh lompat dalam kolam. macam aku, kalau bawa anak2 ok la.. lain la private pool memang aku suka la. Ni orang dok bermandi-manda, main bola depan bilik ko? 




bilik aku kat second floor, untuk view yang lebih best, korang request bilik kat floor 4. 
aku malas nak tukar2, dapat free redha je. hahaha..



ni view from floor 4.. cantik... 
tapi sepanjang dok sana, tak pernah sempat pon nak lepak2 kat balkoni.. 
so tak ada rasa ralat sangat..





lobby...





Aku tak sempat pon nak explore semua kawasan dalam hard rock hotel ni sebab kekangan masa. Memang jadual trip ni agak pack. Tapi sepanjang feringghi, memang hotel ni agak outstanding la, dengan lampu kaler purple dok bersinar kat bangunan hotel tu.. memang cantik.. 


Insya Allah, kalau ada rezeki lebih, mau stay kat sini lagi.. mana la tahu masa tu dah ada anak, boleh berangan teman anak main slides..hahahaha..


p/s: kalau baca entry aku yang ni, aku ada bagitau, ada kedai tomyam dekat depan hotel ni..bukan betul2 depan hotel, kena jalan dalam 30 meter kot tapi memang dekat. nasi goreng ayam kunyit yang aku makan tu memang sedap.. kedai tomyam, orang melayu siam punya so memang terjamin sedapp.. oh ya, sebelah kedai tomyam, ada kedai mamak..


7 comments:

  1. best kan kt xini...kalau sesaja nk stay x kot psl mmg dh stay kt penang..kalau g mkn or lepak2 ok ar..room dier mmg mahal kan..:-)

    ReplyDelete
  2. Sebelah kedai mamak tu de kedai jual tshirt hardrock cafe yg bukan ori takk? Ahakks..

    ReplyDelete
  3. sebelah kedai mamak tu pulak ada tak kedai jual tshirt HardRock Cafe tiruann.. ahakss

    ReplyDelete
  4. en-me:

    sepanjang feringghi tu memang ada byk jual.. hehe...

    ReplyDelete
  5. gieyana:

    kak gie, saya pon dok free.. kalau sendiri punya wang, entah bile..hehehe.. mahal gak bilik dia tapi ada jugak time promo kat groupon boleh la beli..

    ReplyDelete
  6. Walaupun entry lama tp nak komen gak sbb tergugel blog ni td... tgh cari review psal hard rock hotel penang ni sbb plan nak bercuti kat sane...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq sudi komen :)

      mmg best hotel ni.. cuma mahal skit lerrr.. hihi.. apa salahnye kan sekali sekala.. kalo mampu, dua tiga kali kala pon xpe.. janji happy.. insya Allah kalo ade rezeki nak repeat lg..

      Delete

Related Posts with Thumbnails