Friday, April 27, 2012

A Pair of Return Tickets from Kuala Lumpur to Phuket ;)

Hari ini aku balik office sebab ada makan2 kat office (keje aku banyak onsite support). Sambil2 tu, check ada tak surat/parcel untuk aku kat office. hehehehe...


Alhamdulillah, akhirnya hadiah yang hampir2 terlepas dari tangan aku dah selamat diterima..


A pair of return tickets from KUL - HKT (Kuala Lumpur - Phuket) from Travel + Leisure Southeast Asia / Air Asia contest. 


Contest ni aku join dah lama dari bulan Dec tahun lepas. Yang buat aku hampir2 terlepas hadiah ni sebab aku guna email yang lain untuk join contest ni. Aku join atas dasar suka2 je sebab contest ni macam based on luck.. ala2 lucky draw. Dah nama Air Asia punya contest, sah2 beratus2 ribu orang akan join sebab tak salah aku semua orang boleh join tak kisah la dari negara mana.. Aku sekadar join dan forget. 


Tetiba, satu hari tu akhir bulan lepas, aku tergerak hati nak buka email yang satu ni. Actually ni bukan la email lama.. aku create email ni sebab nak buat blog khas untuk join contest2 kat blog dan nak solve issue tak cukup space nak upload gambar dalam blog. Sejak akhir tahun lepas, aku dah tak aktif sangat join contest2 kat blog so email tu ala2 terbiar gitu.. 





Berbalik kepada cite aku check email tu... Email pasal kemenangan tu aku dapat on 14 Feb 2012.. kira dah lebih sebulan tu. Dalam email tu siap cakap, lepas aku balas email baru diorang akan buat official announcement pasal kemenangan ni. So aku terus balas email tu dan godek balik facebook dan website Travel + Leisure Southeast Asia ada ke tak buat announcement pasal contest ni. Alhamdulillah, tak ada :) so peluang tu masih ada... 


Seingat aku, aku balas email sampai 3 kali..  Hari kedua masih tak ada response so aku cuba email kat admin website Travel + Leisure Southeast Asia.. hahahaha.. Tak sampai sehari ada balasan cakap akan check dulu.. Sampai la awal bulan ni masih juga tak ada status last2 aku pon email dorang tanya any updates.. Terus dorang balas cakap sila bagi full details untuk send voucher tu.. 


Alhamdulillah, masih ada rezeki aku... Sekarang ni, walaupon bukan everyday aku check email tu, ada la dalam 1-2 kali seminggu aku akan buka email tu. Nasib baik gmail ni boleh multiple sign in.. so senang kerja...


So, sekarang masa untuk plan holiday ke Phuket plak... hadiah ni hanya tiket flight je, penginapan tak ada.. nasib baik aku ada menang 250 BIG points dan ada jugak BIG points hasil aku beli tiket sebelum2 ni.. Boleh la redeem untuk book hotel kat sana..tapi tak pasti boleh ke book hotel selain Tune Hotel.. masih dalam proses survey lagi ni.. Apapon, dapat tiket ni pon dah bersyukur sangat.. At least, one of my vacation dream dah hampir jadi kenyataan...

1 comment:

  1. wah bestnya buleh g akhirnya ke phuket
    planning betul2
    memang enjoy habis la nanti

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails