Friday, March 21, 2014

OUTSTATION.

Salam korang.

Hai macam dah lama plak tak menaip.
Almaklum la last week aku takde kat rumah, kena outstation 4 hari, pergi Nilai, Melaka dan Johor.
Kalo dah dok hotel, mood nak update takde sangat. Lagipon memang busy.
Time dah abis keje, dok rilek-rilek depan TV, buka laptop setakat baca blog orang lain.
Pastu kena plak minggu tu Ummi dan Mama (nenek) aku datang KL.
Makcik aku nak bawa dorang pergi berjalan ke Langkawi. Sempat jugak la tidur rumah aku 1 malam.
Ni first time Ummi aku datang rumah sejak aku pindah Shah Alam.
Sebelum ni bukan taknak datang, tapi kesihatan Mama tak mengizinkan. So banyak kali tertangguh.
Niat di hati kalo datang, nak juga bawa dorang pusing-pusing i-City ke, jalan-jalan ke Morib ke. Tapi aku plak kena outstation. Insya Allah lain kali..



Kalo pergi Langkawi, ni coklat favourite aku. 
Rasa dulu macam murah skit. 
Pastu Ummi belikan aku pemanggang ajaib jenama HIG (Haji Ismail Group). Boleh la aii memanggang guna pemanggang ajaib plak. Selama ni, pakai pemanggang ikan tu je, takpon atas non-stick pan. 


Cakap pasal outstation ni, mula la dilema nak makan apa kan. Aku kan tengah berDA sekarang hahaha.
Aku masih kuat taknak makan nasi, mee or bihun or seangkatan dengannya.
Ada la jugak cheat. Tengok makanan hotel mana leh tahan. Termakan donut seketul. Ya Allah gebu gile donat tu tapi cukup la seketul hehe. 


Pagi tak kisah sangat, sebab cukup dengan telor aku dah kenyang.
Tapi kat hotel, ada banyak menu. Ada la aku amek chicken slice tu, makan dengan scramble egg.
Kat bawah ni menu lunch dan dinner.

Grilled fish dengan tomyam campur.
Makan kat atap-atap.


Ayam penyet kedai depan hotel JB untuk dinner.
2 malam berturut-turut makan ni.
Kat JB, aku dok kat New York Hotel. Ayam penyet femes kat situ. Aku ratah ayam jela.


Chicken Rice Shop.
Roasted chicken dengan Chai Boy (lupa nama).
Ni untuk lunch. 2 kali lunch aku makan ni je.


Ni last dinner kat Melaka. 
Gravy letak asing. Banyak carbs tersembunyi tu hehehe.
Fries aku makan, tapi tak abis la.


Adala jugak aku tibai buah masa stop kat RNR Pagoh tu.
Air pon aku kurang minum sebab kerja susah skit la nak berulang alik ke toilet. Lain la dok opis je. Tak kisah. Ni kejap ke sana, kejap ke sini.
Balik rumah, alhamdulillah berat ada naik skit, tak sampai 1 kilo pon. kira statik lagi la.
Aku pon tak berharap masa outstation berat turun. Masa travel, susah nak kontrol makan.
Kadang-kadang, makan tak tentu masa. Lapar pon tak tentu masa.
Kalo berat tak naik/statik, dah kira ok dah.


AKu masih dok berusaha untuk capai target aku.
Ada yang tanya kenapa tak letak gambar hehehe.
Biarla dulu ye. Perubahan tak ketara sangat. Tapi seluar memang longgar gile. Siap kena pakai belt. Aku plak jenis malas pakai belt haha. Baju pon dah turun size, mungkin 2 size turun. 
Aritu aku ada beli baju kat Poplook, biasa aku memang beli size XL. Saje try beli size L, longgar lagi. Maybe boleh try beli size M plak :)
Perut dah kurang buncit, paha dah kecik, bawah lengan pon dah kecik.
Cuma mungkin orang yang melihat tak dapat nak kesan sangat perubahan. Sebab aku pendek kot.
So kena turunkan lagi 5kg ni. Insya Allah.
Kalau dah berjaya, aku plan nak tukar diet plak. 
Maybe nak try diet kalori plak.. 
Tengok macam mana..
Apa-apa, tengok result yang ni dulu.



2 comments:

  1. Assalamualaikum.. penat gak outstation kan.. wahh bestnya dah ada pemanggang ajaib.. sheila sampai sekarang tak beli lagi. heeee. semoga sihat sentiasa dan berusaha lebih dalam DA awak ya ~~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm Sheila.. aah memang penat kalo outstation ni..
      terima kasih ye sheila atas sokongan. nak kurus ni kena byk berkorban hehehe

      Delete

Related Posts with Thumbnails