Monday, January 30, 2012

Kisah Bangang

Kisah Bangang 1:

Waktu Kejadian: 11.30 malam

Aku singgah kat satu petronas ni. Petronas tu baru buka kot sebab barang macam tak banyak, pastu bersih gilerrr ;) Biasala kalo singgah stesen minyak, mesti ada lawatan wajib ke toilet..hihi.. Bila aku lalu je nak ke toilet, adik pompuan ni cakap kat aku suh guna toilet OKU. Aku ok je sebab confirm2 lagi bersih sebab orang jarang guna kan. Aku agak adik tu pekerja kat situ sebab dia tak pakai pon uniform petronas yang hijau tu, tapi dia dok mundar mandir kat situ mcm baru check toilet pastu aku perasan dia dok depan borak2 nga pekerja lain.

Yang aku bengangnya, dekat 5 minit kot aku nak kunci pintu toilet tu tak dapat2. Aku cuba buka pintu dan kunci, boleh tapi bila tarik pintu rapat2, tak leh kunci plak. Lama kot aku dok try. Last2 ada sorang pekerja lelaki lalu depan aku terus aku tanya..


Dik, memang tak leh kunci ke pintu ni?

Aah, kak.. pintu ni tak leh kunci. Kalau kunci pon, orang boleh buka dari luar..


Macam #%$%$&$%! tak pompuan tadi. Apa hal ko suh aku guna toilet yang tak boleh kunci. At least, ko bagitau la awal2 boleh aku panggil laki aku jaga depan ke.. Aku tengok toilet lain semua dah bertutup rapat dan lampu dah tutup.. Maybe diorang dah bersihkan dan tak nak orang pakai ke... Memang aku menyumpah2 dalam hati.. sakit hati... 


Terus aku panggil laki aku jadi pak guard depan toilet tu..


Kisah Bangang 2:

Waktu Kejadian: 12.00 malam


Masa nak keluar tol Ayer Keroh nak balik KL..eh, ke tol Alor Gajah..aku tak ingat.. tapi rasanya bukan Tol Ayer Keroh…


Memandangkan touch & go dah bertopup, aku suh la laki aku masuk lorong smart tag macam biasa.. tapi bila sampai depan lorong tu (masa tu laki aku drive laju), tengok2 takde lorong smart tag terus aku cakap masuk touch & go la lorong paling kanan..


Aku perasan ada 3 lorong nak exit.

1 – Tiket dan touch & go

2 - Tiket dan touch & go

3 – Touch & Go


Tapi entah macam mana, laki aku termasuk lorong belah kiri, yelah tengah laju pastu kalut..hihi.. tapi bila tengok, eh tak pe, tiket dan touch & go…


Masa sampai kat pondok tol tu, laki aku terkial2 la nak touch screen touch & go tu sekali2 dengan smart tag (malas nak kuarkan kad tu dari smart tag), pastu kebetulan pompuan yang jaga tol tu hulurkan tiket.. Bila dia nampak laki aku tengah nak touch kad tu.. boleh dia sound laki aku lebih kurang macam ni laa..


Kalau nak guna touch & go, guna lorong touch & go laa.


Amboi bahasa ko.. cantiknyaaaaa…


Laki aku plak tak dengar pompuan tu sound sebab tak jelas.. terus tanya aku apa dia cakap.. sambil kereta bergerak tu, aku cakap kuat2 kat laki aku macam pompuan tu cakap tadi nak bagi pompuan dengar..


Kalau la laki aku tanya pompuan tu balik apa dia cakap, nak je aku sound direct atas batang hidung dia..


“ Oh ye ke? Tapi buat apa letak menatang ni kat sini (tempat touch kad touch & go tu).. pastu masa mula2 masuk td lorong ada tulis “Tiket dan touch & go”…


Pastu aku nak tambah…


“ Sebenarnya kami pakai smart tag je.. “


Hiiiish, memang aku geram la kat pompuan takda adab tu..

4 comments:

  1. teruknya pekerja tol tu......selamber je sound org...

    ReplyDelete
  2. memang ramai org2 malaysia yg rude mcm tu...*sigh

    ReplyDelete
  3. aanie:

    mmg terkejut gak mula2.. tak penah lg jumpa pekerja tol kurg ajar mcm tu...

    ReplyDelete
  4. Mama Zharfan:

    aah kak... iklan budi bahasa budaya kita kat tv melambak2.. tapi masih takde kesedaran...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails