Monday, May 27, 2013

Table No. 21

Encik suami ada melanggan Box Office kat astro.. ni semua termakan dengan pujukan orang Astro tu la.. encik apis ni dia memang tak boleh orang promote skit, tak reti nak tolak pastu terus setuju.. kalau orang insurans or orang bank call dia, aku cukup risau.. sebab apa? dia akan accept je apa orang dok promote tu.. dia cakap serabut nak dengar lama-lama.. kalau serabut bang, awk cakap la tak berminat senang cite.. adooiii.. tapi encik suami ni bukan reti pon nak cakap macam tu, macam tak sampai ati.. hahaha..


Pernah dulu, kitaorang pergi Giant ke Tesco dah lupa.. entah macam mana sebelum nak masuk tu dia bagi aku pegang wallet dia letak dalam handbag aku..  kalau korang selalu pergi giant or tesco, memang akan ada booth kecil kat depan sebelum masuk dalam tempat nak beli barang semua tu.. aku dah perasan ada orang nak approcah aku dengan encik suami so aku buat-buat tak nampak terus je jalan.. hahaha.. tapi dorang berjaya tahan encik suami, promote krim apa ntah.. aku ni dah jalan melolong masuk kat tempat barang tu semua.. hahaha.. tak lama lepas tu, encik suami call dia cakap nak wallet dia.. aku tanyala nak buat apa.. nak bayar krim tu.. aku cakap nak pakai ke tak, dah tak payah beli, cakap je wallet dengan aku.. hahaha.. maybe masa tu dia tak tahu nak cakap macam mana wallet dia nga aku kan.. see.. nampak tak betapa baiknya hati dia hahaha.. dah terang-terang duit takde kat tangan pon takleh nak cakap.. cakap jela, tak berminat ke, duit belum cucuk ke.. adoii.. 


ok, sebenarnya bukan nak cite benda ni.. hahaha.. aku sebenarnya tertarik nga satu cite kat Astro Box Office tu.. panjang mukadimah aku sampai 2 perenggan.. sebab tula dulu BM aku selalu dapat A.. kahkah.. cite tu pasal kes buli kat kolej.. kat kolej ok, bukan kat sekolah.. kalau kita kat universiti.. tajuk cite tu Table No. 21.. mula-mula aku tengok cite tu suspen jugak la cite ni cite psiko ke, cite bunuh ke, cite hantu ke..




Cite ni cite hindustan.. action thriller ok, bukan yang penuh cintan-cintun sahaja ok.. kisahnya pasal ada satu pasangan suami isteri ni menang percutian ke Fiji..  pastu dorang dapat offer main live game nama Table No.21.. hadiah dia wang tunai 21 million tak salah aku.. tapi hadiah bagi stage by stage la. kira kalau ko berjawab first question, ko akan dapat 10 ribu.. second question, 20 ribu.. 


Yang suspennya, soalan-soalan dia tu macam soalan yang berkaitan dengan kisah silam, kisah dorang yang macam kawan rapat je tau.. sebelum tu, kat tangan diorang dipasang satu alat, kira kalau dorang bohong alat tu akan bagi signal merah.. first question kira senang lagi.. soalan dia.. ok aku dah lupa tak salah aku.. dia tanya kat si suami, segan tak nak tunjukkan perasaan kasih sayang kat public. so si suami cakap, yes. then alat tu tunjuk kaler hijau which is dia bercakap benar.. then, utk melengkapkan first question dan dapatkan duit 10k tu, dorang kena buat satu task.. diorang kena kissing kat public, tengah-tengah bandar.. dorang memang tak boleh main tipu sebab kamera memang kat mana-mana.. game dia memang suspen la.. dah la muka orang yg tanya soalan tu, mcm penjahat.. hahaha.. 


Lepas tu, suami isteri pergi tau ke tengah-tengah bandar tu untuk selesaikan first task tu.. si isteri macam tak kisah sangat, tapi si suami tu kan tak suka tunjuk kasih sayang kat public.. so dia macam teragak-agak la.. tapi si isteri bagi support cakap just do it.. hadiah lumayan sape taknak kan.. so diorang pon kiss le.. lepas tu dorang balik ke game show tadi, si suami cakap game ni tipu just nak main-main je.. takkan ada la hadiah tu semua. sekali diorang dibawa ke satu bilik, bila buka boleh nampak duit berjuta-juta.. then, diorang ditunjuk dalam akaun bank diorang sudah dibank-in 10k hasil first question tadi.. so, barulah diorang percaya ni memang betul.. so diorang decide nak teruskan..


Semua soalan ada 8 soalan diikuti dengan 8 task untuk mereka completekan.. malas la plak nak cite panjang-panjang, apa kata uols baca sinopsis secara ringkasnya kat bawah ni.. hahaha..


The unemployed Vivaan (Rajeev Khandelwal) and Siya Agasthi (Tena Desae) strive to make ends meet. The couple win a trip to the beautiful island nation of Fiji in a lucky draw; the holiday is fully sponsored, with luxurious hotel accommodation and fine dinners. The duo fly to Fiji to celebrate their wedding anniversary and encounter the charming Mr. Khan (Paresh Rawal) at the resort. Mr Khan invites the couple to participate in a live game show called Table 21. He tells them that the winner of the game bags a staggering amount of FJ$10 million (approximately 21 crores) as prize money. He details the rules; eight personal questions are asked, which must be answered truthfully, and following this, one must complete a task related to the question. The couple decide to enter the game show. At first, the questions seem easy, but as the game progresses, the tasks become increasingly horrific. The gruesome nature of the tasks makes Vivaan think back to his time at college.The film has a good balance of spine-chilling thrill,action sequences,melodious songs and suspense. After a string of tasks, Vivaan's final assignment is to murder an individual. He is led to a room, wherein he is to face his target. When he sees the person he must kill, he recognizes him from his past. A flashback shows Vivaan and his friends ragging a boy, the target, named Akram (Dhruv Ganesh). The severe bullying makes Akram lose all semblance of sanity. Back in the present, it is revealed that Akram is Mr. Khan's son, and that Mr. Khan's intention was to show Vivaan and Siya the damage inflicted by their actions. The movie concludes as Mr. Khan tells them that they are free to go but the sin of what they did will shadow them forever.


Amacam? menarik takk? hehehe...


Masa uols sekolah dulu, ada tak kes buli ni? ikhlas aku cakap aku tak pernah kena buli.. hahaha.. betul ni.. walaupon aku sekolah asrama selama 5 tahun, pastu universiti lagi beberapa tahun, alhamdulillah takde kes buli ke atas aku.. dan aku perasan senior aku pon takde yang apply tabiat membuli kat adik-adik junior, malah kami sangat rapat masa sekolah dulu.. rindunya scipp.. 


Tapi masa sekolah rendah dulu, kalau kes dok ejek nama mak ayah tu ada la.. tapi takde la parah sangat sebab aku dulu pengawas sekolah.. budak-budak takut skit pastu aku 'berjawatan' skit hahaha.. so kira budak-budak hormat la.. cuma adela seketul dua yang ejek pastu menyorok.. hahaha.. aku ni ketot so ado la juga orang ejek aku pendek.. pengawas pendekk.. bangang takk.. hahaha.. pastu mula la rasa rendah diri.. tapi bila sekolah menengah takde pon kes ejek-ejek ni.. aman je rasa..hahaha..


Hopefully, sekarang ni takde dah la kes buli-buli ni.. ok bye tak tahu nak komen dah hahaha..






9 comments:

  1. Assalamualaikum. macam best je. tapi malas nak purchase hehehehe

    ReplyDelete
  2. Wsalam sheila..

    kalau malas purchase, download je.. heehehehe..

    ReplyDelete
  3. Maam best je cerita tu, teringin pulak nak tengok.

    Sepanjang belajar tak pulak kena buli, setakat ni anak2 pun tak ada pulak lapuran dibuli kat sekolah.

    ReplyDelete
  4. best citer ni dah 3 kali tengok. bagus jalan ceritanya..

    ReplyDelete
  5. CikLily Putih -

    aah kak lily, mmg best cite ni.. sebab ada kat box office astro mmg asyik ulang tgk la.. hahaha..

    ReplyDelete
  6. saya pon sudah lama tidak menonton.. He.

    ReplyDelete
  7. tiga lalat -

    hehe.. boleh download.. best gak layan cite ni..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails