Wednesday, May 22, 2013

Sambung Cite Konvo..

ok, sambung story minggu lepas.. so aku tampal pic konvo yang ada nga aku kat sini la yek.. malas aku nak edit entry tu....


Dalam ramai-ramai adik beradik aku, dia la yang paling malas nak study tapi bijak.. masa dia dapat 8A PMR dulu umi aku siap tanya betul ke? hahaha.. sebab apa, keje dia tengok TV, tengok TV.. jarang gile tengok dia belek buku study.. pastu SPM pon dia skor 7A tak salah aku.. terus sambung belajar kat UiTM.. yang penting dia ada cita-cita yang dah lama dia set masa belajar sekolah menengah lagi.. Lepas PMR, dia tekad nak sekolah kat kampung je, tak nak pergi mana-mana MRSM or SBP. Pastu dia cakap kat umi nak amik kelas akaun. korang tau la sekolah kat kampung, kelas sains kelas no. 1, so kalau ko pilih kelas akaun, ko dah jatuh dok kelas ke berapa ntah.. so paham-paham la persepsi orang sekeliling, jiran tetangga.. tapi kami adik beradik sokong je minat dia.. bagi aku, kalau dah tau minat ko, dah tau arah tuju ko, kenapa tak terus pergi je kan.. kenapa nak buang masa kat kelas sains sedangkan jiwa ko kat bidang lain.. ini apa yang aku belajar masa aku dah masuk U.. so kami adik beradik pujuk umi cakap la, biarla dia masuk kelas akaun.. dan terbukti masa SPM dia skor.. siap jadi antara best student akaun peringkat negeri.. 







sorry la uols pic semua ni diambil senget benget dari hp encik suami.. hahaha.. yang tak senget ada kat kamera my sis.. malas nak tunggu.. upload je apa yang ada..

Tahniah sekali kak chek!! we proud of you..


Lepas puas bergambar, time to celebrate.. 


Manhattan Fist Market, Subang Parade..


Adik beradik aku ni semua kuat makan.. 
So, hadiah terbaik untuk semua orang adalah belanja makan.. 


bakal pengantin baru.. counting days...



My favourite..


  

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails