Friday, October 15, 2010

Lunchie @ Restoran Atap-Atap

Semalam aku pergi lunch sesorang sebab semua orang ada kerja. Tapi ada hati nak pergi Amcorp Mall jugak, so pergi la aku seorang diri. Actually, banyak tempat makan yang best kat Amcorp Mall tu. Dan salah satunya mestilah, Restoran Atap-Atap. Aku tak pasti pulak bila restoran ni dibuka. Kedai ni tepi Giant dalam Amcorp Mall tu je. Yang buat aku tertarik nak masuk ialah Portuguese Grill dia. Aku memang suka grill-grill ni.

 Depan restoran. Tepi kiri tu, Giant.

Sebelum ni, aku rasa 3-4 minggu lepas kot, aku ada pergi lunch kat sini dengan Nurul. Masa tu aku try sotong grill dia. Memang sooodaappp. Nurul amek ayam halia, pon sodap jugak. So, kali ni aku try menu berbeza, Glass Noodle Suki dan Chilled Honey Dew Sagu. Dua-dua habis dihentam-kedarah oleh aku. Soodappp... 9/10 aku kasi markah.






Menu kat sini memang banyak. Aku baca, belek baca kali baru order. Tu pon rasa semua nak makan. Gambar-gambar food and drinks tu memang mengancam, mengoncangkan iman. Memang bagus strategi diorang letak gambar banyak-banyak. Kalau korang perasan, main attraction dia mestilah Portuguese Ikan Bakar dia. Lain-lain, ada western, ada rice- ada nasi berlauk dan nasi goreng, ada noodles- aku try side ni, glass noodle suki. Aku tengok gambar mengancam je, terus order. Minuman pulak macam kat tempat lain- ada hot, cold dan fresh juices pon ada. Dessert dia lak, tak banyak choice tapi tengok gambar pon dah soooodappp. So, aku try chilled honey dew sagu. Memang meletop. Semua nampak sedaappp..


Ni la chilled honey dew sagu. Memang chill.. Rupa dia pon sama macam dalam menu. Tak macam restoran atau kedai lain, dalam gambar bukan main gempak.. Tapi bila  datang kat meja, hampehss.. Presentation faillll... Bebola kat atas sagu tu bukan laici ke longan ye.. it's honey dew okay. Ais kepal kat bawah sagu of cos rasa dia honey dew atau dalam bahasa melayunya, timun susu.


Yang ni, tentulah my food - Glass Noodle Suki. Masa aku nak order, aku tanya waiter tu "Suki ni apa ya?" Dia pon dengan pelat apa ntah aku rasa Chinese kot (sebab muka macam Chinese), dok explain la kat aku " Dia ada sotong, fish ball dan sayur, jugak ada udang dan ketam.." Memang tak paham.. Tapi bila datang kat meja, aku try terus jatuh hati. Seedddappp!! Mungkin sebab dia ada sayur banyak, seafood so semua memang feberet aku so aku cakap sedap. Korang kalau tak suka glass noodle memang tak sedap la. Glass noodle ni rupa macam bihun tapi lagi sedap kot. Hihi. Dua-dua tu lain-lain ye. Rupa je seakan-akan sama.

 Sooodappp banget..

Sambil makan, jamu mata sekali... dengannnn.....




Gambar semua kabur sebab aku zzzooommm dari meja aku je. Segan la pulak nak bangun menghendap-hendap.. Haha..

Lupa plak, suasana restoran sangat santai.. tak moden sangat, sempoi je. Aku suka.. 



So, apa kata korang pulak pergi try. Tak salah aku dia ada satu lagi cawangan kat Nilai. Jangan risau, ini restoran halal punya maa..


P.S: Antara wishlist aku akan jadi kenyataan tak lama lagi... hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails