Friday, December 10, 2010

Cantik Menarik Tertarikkah Blog Ini?

Hehe. Tajuk ntah apa-apa.

Actually aku dapat award dari jauh, dari Jerman mai. Ada jugak orang Jerman baca blog aku ni ehh? Ko paham ke aku tulis? Rupanya orang Jerman keturunan Penang.. hahaha.


Ok ok malas nak melalut panjang-panjang. Ini award Puan Liza bagi kat aku.


"Blog Cantik & Menarik"....


 


Terima kasih noooo Liza. Cheq terharu hang bagi award ni. Maknanya hang cakap blog cheq ni cantik la ye.. Hang jangan cakap bohong pula, cheq kurang gemarrr... hahahaha.. Lagi satu hal, dah terima award kena bagi speech plaaakkk ala-ala menang Anugerah Bintang Popular. Jom layan...


**Apakah pandangan anda terhadap blog yang tag blog anda untuk terima award ini?
Hang nak suh aku puji ke mengata hang Liza oooiii... Aku puji je laa eh. hehe. 


Aku memang suka baca blog hang sebab:


1. Sebab hang suka cerita pasal Jerman, pengalaman hidup hang kat sana.. Memandangkan aku ni tak berpeluang lagi nak menjejakkan kaki kat sana aku rasa bertuah la sebab ada jugak kawan aku yang sudi share share cite kat sana. Hopefully, one day aku bersama family dapat la pergi holiday kat sana. Euro trip terus kee.. Bestnyaaa... 


2. Lagi satu, siap ada sesi belajar Jerman. I likeee.. Tapi dah lupa dah semua. hahaha. 


3. Lagi lagi satu, aku suka cara hang bercerita. Cara hang bercerita dan menulis memang sejibik macam hang kat 'luar'. Maksud aku kalau hang bercerita secara depan-depan bukan menulis. Kira macam mana cara ko bercakap macam tu la ko bercerita kat blog. Minah kepohhh... Hahaha. 


**Kenangan manis dalam hidup anda?


Kenangan manis dalam hidup aku memang banyak. Nak kena senarai semua ke.. Aku just write down yang masih mekar di ingatan ye.


1. Selamat menjadi seorang isteri kepada seorang lelaki yang amat kukasihi. Bukan senang tau nak mempertahankan hubungan selama hampir 6 tahun. Kami kenal agak lama sejak dari sekolah rendah lagi, dari umur 7 tahun. Tapi tak de la bercinta dari sekolah. Kami pon memang kawan sejak sekolah tak pernah terpikir akan jadi kawan special dan kahwin macam hari ni. Siapa sangka kan, jodoh kita depan mata yang kita kenal sejak dari hingusan lagi. Kadang-kadang macam tak percaya pon ada. Dan.. aku harap perkahwinan ini akan berkekalan sehingga ke syurga. 


Pic credits to Era


Aku nak spend the rest of my life dengan dia... Nak ada anak-anak yang comel memeriahkan hidup kami berdua.. Nak pergi haji dengan dia.. Nak pergi travel dan tengok tempat orang dengan dia. Yang penting, aku nak hari-hari tua aku bersama dia. 


2. Dapat menggenggam segulung ijazah dalam Sains Komputer. For me, it's quite hard untuk menghabiskan pengajianku yang agak tough ni. Tough kerrr? Yes, for me, yes as memang aku tak ada minat sangat dalam bidang komputer tapi akhirnya jatuh cinta dengan bidang ini. It's not easy to me nak belajar programming tu. Kan Liza kan, hang mesti paham perasaan ni.

Dan... kalau korang nak tahu, mula-mula aku belajar, nak save file dalam disket pon aku tak tahu. Buat malu betul. Masa tu tak terdedah sangat dengan komputer-komputer ni.. Even masa aku belajar, pendrive mahal gila. Pendrive, thumbdrive pon aku baru kenal masa tu.. Memang cetek betul la pengetahuna pasal teknologi-teknologi masa tu. Melihat di mana aku hari ini, aku rasa sangat bersyukur. We are the computer scientists!



3. Dapat belajar di sekolah berasrama penuh dan dapat kawan-kawan sangat hebat dan happening. Aku bukan nak bangga sebab sekolah SBP ye. Aku just nak share yang segala pengalaman, memori sepanjang belajar 5 tahun kat sana memang the best. Walaupon, bukan senang nak belajar dan hidup jauh dari family, tapi pengalaman tu menjadikan kami semua seperti hari ini. Hidup dikekelingi dengan rakan-rakan sebaya yang menjadi teman kala susah dan senang sepanjang di sana memang takkan aku lupakan seumur hidup.

Pengalaman makan nasi kawah sampai jadi 'gebu'.. hahaha.. pengalaman outing ke bandar Pasir Puteh dan Kota Bharu dengan Zack, Fazah, Yus, Chepah, Ila, Zarith, Sue, Eni, Dini... adoiii rasanya nak senarai semua nama-nama korang tapi kan panjang pulak karangan Bahasa Melayu aku ni.. Kawan-kawan memang best. Satu batch memang baik. Dengan batch-batch senior pon kami sangat rapat especially geng Pioneer 1998-1999 dan 1998-2002. 





Masih aku ingat kenangan di Pantai Air Tawar, Bukit Keluang, Besut, Terengganu sempena program khas untuk pelajar Tingkatan 3... Memang best sangat-sangat.




Terlalu banyak rasanya kenangan-kenangan manis dalam hidup aku. Tapi cukup la kot 3 dulu aku cerita. Ada masa, panjang umur kita sambung di lain entri..hihi..


 **Kenangan pahit dalam hidup anda?
  
 Kenangan pahit memang menusuk kalbu.. hahahaha.

Actually kenangan pahit pon banyakk.. Tapi aku tak suka nak ingat-ingat balik sebab akan buat aku rasa sedih. Kalau setakat duduk sorang-sorang dalam rumah seharian tak ada letrik bukan kenangan pahit bagi aku... hehe.. jangan marah Liza yeee...


**Anda puas hati dengan kehidupan sekarang?


For this moment, sangat bersyukur dengan apa yang ada, dengan apa yang dicapai.. Dan sangat berharap life kami akan become better and better.


**Nyatakan 3 impian yang belum tercapai.


Impian aku yang belum tercapai... Ada banyak lagi tapi since nak 3 je, aku bagitau 3 jeee.. hehe

1. Nak pregnant... hehehe.. Doa-doakan kami ya :)

2. Nak beli rumah sendiri dan nak decorate cantik-cantik sesuai dengan jiwa. Masih berusaha yang ni..

3. Nak pergi umrah dan haji. Aku rasa ini hampir semua impian orang Islam. Aku, kalau boleh muda-muda nak pergi sebab selagi kudrat masih kuat, nak cuba sebaik mungkin laa.. Ni bukan nak tunjuk baik or alim tapi kalau ada peluang, kenapa takut untuk berubah menjadi baik dan lebih baik.. Insya Allah.


**tag org lain   
 
Aku nak tag:

1. Kak Efaa, kakak seniorku di SCIPP.
2. Kak Fizah, also kakak seniorku di SCIPP.
3. Madihah aka Aed, kawan sebatch di SCIPP.
4. Lissa, pemilik Ceritera Lisa, kawan blogger yang friendly.
5. Dan kamu dan kamu yang baca this entri... hehehe... sila la amek award ini dan bagi speech panjang lebar like meee... hehehee... Tiada paksaan dalam percintaann.. opss.. :):)


Thank you Liza for this award!


5 comments:

  1. hihi kena tag lagi..okeh bebeh..esok siap satu entry :p

    ReplyDelete
  2. kak efaa.. mmg suka tag akak.. tak paksa tapi kena buat gakkk.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. woh..dpt award pulok..maceh2.. panjangnye mu b'ucap..rajin!haha..

    ReplyDelete
  4. panjangnya speech... tapi best!
    nice sharing :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails