Tuesday, May 31, 2011

Sedap Kerrr Macaron Tuuu?

Sekarang kecoh semua dengan kesedapan macaron. ye ke sedap macaron ni? macam pelik je kan nama kuih/biskut/kek ni kan. google bagai... patutla pelik, Perancis maiiii ;)


macaron adalah:

Macaron ni sejenis kudapan manisan orang perancis yang diperbuat dari ground almond,caster sugar dan egg white.2 keping shell diletakkan jem atau filling ditengahnya seperti sandwich - credits to cik min



kecik kan macaron ni. actually ada macam2 size, bentuk love pon ada ;)


Aku terjebak nak try macaron ni lepas eena minta tolong aku belikan untuk dia untuk wedding cake. nak guna macaron ni nak deco2 kat kek dia. so, aku terjah cafe whisk kat empire subang. mahal weiii bende alah ni..kecik2 lebih kurang size duit 50 sen tu, rm2 seketul. aku beli setengah dozen untuk aku, untuk eena, aku beli sedozen plus 2 ketul yang besar.


* untuk lebih tumbesaran, sila klik pic *

ni kek yang aku dan emma deco tu guna macaron. 
kek tu eena tempah kat mana ntah.. kat blog tapi aku tak tahu. kalau nak tahu gak, kena aku tanya eena nanti. kat atas sekali, ada 2 macaron besar kaler biru dan pink.. 


Rasa macaron ni... pelbagai.. depends on filling dia apa.. ada macam2 filling ok. so, kalau ada sapa2 nak try macaron ni, boleh pergi empire subang cari cafe whisk. atau korang boleh order di blog cik min.



6 comments:

  1. aku pnah makan! sedap! ada rasa almond. tp manis la..

    ReplyDelete
  2. pernah dgr n tgk psl nie gak..tingin nk try..tp me kt Penang x sure ada ker x der..:)

    ReplyDelete
  3. penah makan, manis sgt la =( mahal kan, nak rase punye pasal, beli 2 jeer ;p hihi~

    ReplyDelete
  4. nuwairani:

    nani, aah meme manis benda ni... boleh laaa... takdok sedap sapa angau..hehehe.. sedak lagi kuih mu buat kottt...hihihi

    ReplyDelete
  5. gieyana:

    ala.. kak gie order jeee..sekarang byk kat kedai2 online..

    ReplyDelete
  6. terima kasih sudi promo link cikmin...ikut tekak masing2..ada yang suka ada yang tak..ada yg kata manis ada yang kata tak..tekak yg makan je yg judge..nak tak nak..cuba lah try sendiri tuk kepuasan kan..atleast kita rasa walaupun sekali seumur hidup...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails