Saturday, December 18, 2010

Churp Churp Tu Apa?


Untuk pengetahuan korang semuaaa, Churp Churp adalah adik-beradik kepada Nuffnang, community of blog advertising yang pertama di Asia Pasifik.


Churp Churp ni adalah the latest community yang sangat glamer sekarang sebab Churp Churp akan bagi rewards kepada pengguna Twitter dan pengguna Facebook atas kesudian mereka share pelbagai special promosi dan campaigns serta latest events dengan kawan-kawan mereka.


Korang bukan sahaja boleh tweet or shout out dekat wall di FB, malah boleh blogkan pasal iklan-iklan tersebut. Selain tu, korang juga boleh letak sebagai status IM korang (instant messager daaa), dan juga email kepada kawan-kawan. Tetapi, semua ni tertakluk kepada terma dan syarat ye.. Bukan main suka-suka letak dan share ok. No SPAM please, kalau tak, terus kena banned.


Di samping korang dok promote kempen-kempen dan iklan-iklan diorang, Churp Churp juga ada menganjurkan pelbagai aktiviti-aktiviti menarik seperti movie screening (dapat tiket wayang free tau), outing day for churpers dan macam-macam lagi. Cuba check dan go through their website ok.


Kalau yang agak familiar dengan Youthsays, korang akan lebih senang paham laa sebab konsep dia sama je cuma Churp Churp ni ada sedikit kelainan. Sama tapi tak serupa.. hehehe...


Antara iklan or campaign yang tengah hangat sekarang di Churp Churp ialah:

  1. CELCOM SALE Is Backkkkk!
  2. DiGi Youth K-POP Live
  3. The CELCOM GREAT SALE Is Up For Grabs!
  4. What BERRY are you? Let's get started TODAYY!
 
P.S: Setakat ni, earning aku baru RM1.60.. hehe..



7 comments:

  1. lama2 banyak la tu. kena kreatif untuk promote iklan :D

    ReplyDelete
  2. hehe.. betol2.. masih berusaha memantapkan skill promote2 ni.. tq :)

    ReplyDelete
  3. betoi ckp hasrul tue..lama2 nk byk ar tue...akak nyer pon ciput gak..tp niat berblogging nie bkn psl nk RM..sekadar menulis jer..tp kalau ada tue dh kira rezeki ar kan..:d

    ReplyDelete
  4. tu la niat kena betul.. kalau niat nak RM je, mmg tak best sebab fokus kita duit duit.. tapi kalau dapat, kira bonus laa.. yg plg best, dengan blog ni dapat kawan baru kan akakk :)

    ReplyDelete
  5. blog walking.btw,nice blog
    feel free to follow my blog
    http://www.vnazone.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails