Wednesday, March 28, 2012

#TSDayOut to Kuala Selangor - Taman Ikan Air Tawar Kuala Selangor

Lepas je turun dari Bukit Malawati, tram kami terus bawa kami ke Taman Ikan Air Tawar. Sebelah je dengan Taman Alam Kuala Selangor :)



Kat sini memang dikhususkan untuk pameran ikan-ikan air tawar yang diambil khusus dari Sungai Selangor. eh sungai Kuala Selangor. Maafkan patik jika salah info. hihi..


One of the attractions is…




Ikan toman yang ada perkataan Allah dalam tulisan jawi. Subhanaallah, memang sangat menakjubkan. Punyalah ramai geng2 lain yang nak mengambil gambar si ikan Toman ni. Glamer kejap you ;p






Sebenarnya, tak banyak aku ambil gambar kat sini sebab kamera aku kamera cabuk. Banyak yang tak jelas.. Kat dalam akuarium tu, cahaya tak memberangsangkan so kalau nak ambil gambar agak tak jelas. Tapi kalau tengok kat luar, memang menarik. Rasanya ramai lagi kot yang kenal jenis-jenis ikan ni kan. Tambah-tambah ikan air tawar, jarang orang makan...


Tapi ralit gak aku dok tengok ikan-ikan tu.. hehehe..


Aku memang suka tengok ikan pon :) Kalau orang suka kucing, aku suka ikan lebih kot…


Next, pergi buat pottery plak...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails