Thursday, June 25, 2015

Haziq 3 Bulan

Semalam pergi jab Haziq kat klinik 1 Malaysia area rumah. Jab untuk 3 bulan.. senang pergi situ sebab tak ramai orang sebab klinik baru. tapi yang tak best, staff tak ramai, yang check bacaan berat ukur tinggi semua sorang je. nurse tu jugak la yang akan jab anak korang nanti.. kat kaunter 2 orang jaga tapi senyum pon malas haha. takkan la pagi2 dah tak larat senyum kak.. mukadimah pon dah komplen banyak ni hihi.. sedih la kalo keje front desk tapi susah nak senyum..





Tapi ok lagi la datang sini tapi service slow a bit la sebab staff tak ramai pastu bilik untuk checkup pon memang ada dua. satu untuk nurse dan satu lagi untuk doktor.. aku tercari2 jugak bilik breastfeeding, tak de rupanya sebab kat situ tak cukup kemudahan.. abis tu kalo ank nak BF, macam mana.. kata klinik kerajaan klinik mesra BF.. cuma aku suka datang sini sebab tak ramai, so tak payah bersesak.. tapi (komplen lagi) aku rasa masih kena tunggu lama.. tapi aku boleh terima la sebab dah orang check berat dan jab tu sorang je.. kalo yg datang pagi tu 5-6 orang, lama la jugak tunggu turn kan.. kalau KKIA lain yang besar, memang pantas je aku tengok tapi still kena tunggu lagi lama.. pastu ramai gile, sesak.. takpela, better dari pergi KKIA kat seksyen 19 tu..




Haziq ni dia bukan boleh dok menunggu lama2.. mula la nak menangis.. semalam awal2 ok, gelak la, tengok sana tengok sini.. lama2 nangis la.. bagi susu pon hisap main2.. tapi senyap kejap.. aku tau ni mesti dia mengantok ni.. dah lama tunggu kan.. walaupon kat umah dah tido, tapi kira gap tu dah lama jugak.. budak kan.. susah nak jangka..tapi baby2 lain ok je aku tengok.. hahaha.. Haziq memang macam ni pasrah je la.. Haziq ni pulak bukan boleh tido senang main tepuk2.. nak kena direct BF, zikir2 kat telinga baru la ok.. bagi susu pon, kalo dok nga aku, aku akan BF dia sambil baring dan tepuk skit sambil zikir2.. baru la lena.. sekarang buai pon tak jalan.. so jgn cakap anak aku susah nak tido sebab nak kena buai ye.. tapi umah ibu dia (pengasuh) ok plak.. sah2 memang masuk buai.. tapi ada jugak dia taknak ibu dia cakap..


Berat dah naik skit.. timbang semalam 5.3kg, tinggi 58cm.. masa appointment 2 bulan, berat Haziq 4.5kg je, tinggi 54cm.. kiranya Haziq ni tak bambam sangat.. tengok dia pon tak kurus sangat.. kira ok la.. Nurse pon tak cakap apa tapi aku risau la jugak sebab anak orang lain 3 bulan mcm dah 6kg ++.. aku pikir positif je la.. sebab susu memang banyak dia minum.. maybe dia selalu muak.. ok, pls stop compare la.. nanti hati susah wooo.. janji dia sihat, aktif dan perkembangan tu selari dengan usia kan.. paling advance Haizq dah pandai meniarap hehe.. tido pon nak meniarap or mengiring je..


Sekian laporan perkembangan Haziq. hehe..


1 comment:

  1. mana mana klinik mcm ni kot, kan.
    sama mcm klinik saya pergi juga.
    dlu ikutkan waktu pagi check up baby tp disebabkan kekurangan staff, terpaksa di bawa ke petang.bab menunggu mcm biasa la..
    skrg dh oke. pergi utk cucuk anak setshun hri tu dh ramai nurse..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails