Friday, September 13, 2013

Malam Pratonton LAGENDA BUDAK HOSTEL

Salam semua..


Minggu ni agak busy skit.. memang tak ada masa nak menaip.. macam-macam benda berlaku last weekend dan juga this week.. life aku macam kelam kabut skit disebabkan satu benda.. well, aku dah tender my resignation kat company sekarang dan dah dapat kerja lain.. tapi since aku bagi short notice macam-macam jadi dah huru hara kejap life aku.. alhmadulillah, now back to normal.. tido malam pon lena.. 


So marilah kita bercerita.. Selasa lepas, aku, encik suami dan my sis pergi ke majlis pratonton filem MIG, Lagenda Budak Hostel.. actually aku menang atas 3 nama dapatla 6 tiket tapi takde sapa yang dapat pergi last minute kan.. so takpe la.. pergi je la kami 3 orang.. pratonton ni dibuat kat e@Curve.. aku terus je pergi ke sana from my site kat Jalan Raja Chulan dan encik suami dengan my sis, dorang dari rumah.. jalan ok je la takde la jammed sangat.. 1 jam dah sampai kat depan Cathay Cineplex tu..




Sejam lebih jugak la aku tunggu dorang sampai.. perut aku dah berdondang sayang dah ni.. mampu tengok orang lain yang dah redeem tiket makan dulu la.. MIG memang sediakan makanan.. aku pergi redeem tiket aku dulu tapi nak makan macam mana dengan laptop, 2 poster kat tangan, sweater bagai.. so terpaksa la tunggu dorang la.. lagipon aku segan ramai sangat artis dengan media dok kalut amek gambar semua.. aku is pemalu so dok tepi-tepi je layan perasaan hahaha.. nampak la pelakon cite Lagenda Budak Hostel tu macam Nora Danish.. anak dia pon ada.. comeiii.. pastu Along Cham datang dengan wife dan anak sekali.. ada Along Ezendy dan ramai lagi la.. 


Dalam 8.45 dapat masuk wayang dah.. tapi cite start dalam pukul 9 lebih jugak la.. sebelum cite start, ada baccan doa dari Ustaz rasmi MIG then ada ucapan skit dari pengarah cite ni, abang Ismail Bob.. pastu Mr David Teo sebagai penerbit dan diakhiri dengan sesi bergambar para pelakon..


Barisan Pelakon Lagenda Budak Hostel : 




Along Cham sebagai Kodan, Along Eyzendy (Put), Nora Danish (Seroja), Rahim R2 Raja Lawak (Cikgu Rahim), Pekin Ibrahim (Aeron), Epy Raja Lawak (Kicap), Eddy Rauf (Ballon), Atikah Suhaime (Mila), Siti Aziz (Zakiah) dan Mikael Andre (Tobek).


Lagenda Budak Hostel ni kisah dia pasal kehidupan kat hostel.. Dalam cite ni Along Cham (Kodan) dengan Along Eyzendy (Put) berlakon sebagai senior yang suka buli adik-adik junior.. dorang ni bukan senior tapi dah taraf super senior sebab SRP amek sampai 3 kali hahaha.. memang banyak la adegan-adegan kelakar dalam cite ni.. 


Ada satu part tu, dorang tengah basuh baju.. actually suasana tu sama macam aku sekolah dulu.. kitaorang memang ada kolah lebih kurang tu la.. encik suami pon cakap benda yang sama.. sebijik sejibon mcm kat sekolah dia dulu.. lagi nakal, dorang akan masuk dalam kolah tu, berkubang dalam tu hahaha..


Makan maggi dalam baldi.. korang pernah? hehehe.. apa barang baldi kecik.. baldi besar la bro.. hahaha.. sedapnya maggi tomyammmmmm.. hahahaha..



Part gaduh-gaduh dalam hostel pon encik suami cakap sama macam zaman dia dulu.. cara pukul ke.. pastu beg duit yang Put dengan Kodan pakai tu memang legend la.. hahaha.. serius macam mengimbas kembali cite2 zaman dok hostel dulu.. cuma sekolah aku dulu tak ada buli-buli macam tu.. kitaorang dok dengan aman sentosa je.. cuma masalah air memang takleh blah la hahaha.. siap beratur kat pili bomba nak tadah air.. mandi je la air pili bomba tu.. 


Apapon cite ni memang layan.. memang gelak je keje kami dalam wayang tu.. pastu artis-artis plak jenis sporting, riuh rendah kejap wayang bila part masing-masing keluar kat screen.. jalan cite memang kelakar so mmg ceria la satu hall.. so jangan lupa pergila terjah pawagam ye.. cite ni dah start dah semalam 12 September..




Anak Along Cham.. hehehe...


Sebarang update pasal movie-movie keluaran MIG bolehla tengok kat official page:


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails