Friday, February 24, 2012

Sale AirAsia Memang Berbaloi-Baloi...

Lupa plak nak share kat sini. Minggu lepas kan air asia ada buat sale kan. Aku rasa sapa2 yang kaki jalan, kaki naik flight, kaki pulau, kaki shopping, confirm2 akan ushar website air asia.. sampai dah traffic jam dah website tu. tapi traffic jam kat air asia takpe, dia letak dalam waiting room, kalau kat jalan raya, dok la ko dalam jem tu..hahahaha...


Aku ni, kalau ada sale, memang takkan lepas peluang la nak menggodek2 website air asia tu. Walau tak nak pergi sekali pon, aku mesti klik destinasi2 impian aku.. Tak kisah la kali ni tak dapat pergi lagi, tapi tetap nak klik nak tahu harga tiket sekali nga tax dan fuel surcharge.. Sengal pon ada aku ni. Tapi mungkin aku ni selalu bernasib baik, jarang aku dok berlama kat dalam waiting room tu.


Ada jugak aku offer diri nak tolong book kan untuk sapa2 yang nak. Bukan sebab apa pon, kalau korang tak minta tolong pon, aku tetap dok mengadap air asia tu. So, alang2 dok klik saje2 tu, baik la aku tolong sapa2 yang tak ada masa nak hadap internet macam aku ni. Bukan main lagi, yang ni nak pergi Langkawi, sorang lagi nak pergi Kuching, yang tu nak ke Jakarta.. bila dah beli, rasa macam puas gila, dah macam beli untuk diri sendiri dah.. hahahahahahahaha.. ntah pape kan aku ni.


Tapi takkan aku nak beli untuk orang lain jeeee.. harus lah tengok destinasi percutian aku. hahaha.. Tak nak kalah tu. Tambah sale kali ni untuk Sept 2012 - Jan 2013.. So, aku pikir akhir tahun confirm2 nak abiskan cuti kan. Kalau nak abiskan cuti, kena la pergi holiday kan.. Godek2 punya godek, campur tolak semua kos, akhirnya aku berjaya book untuk aku dengan apis. hahahahaha.. Masa bayar tu, tak tanya pon apis.. Main bayar senyap2 je.. huhuhu.. Lepas selesai semua baru cakap..hahahahahaha ;p


Pendapat aku la, kalau sapa2 yang tak berduit sangat macam aku, elok la time2 sale ni beli tiket nak pergi berholiday bagai. Memang la tarikh nak pergi lambat lagi. Macam2 boleh jadi. Tapi macam aku, sebelum tu aku akan plan betul2 date yang aku nak pergi. Sama ada, time tu sesuai ke tak nak pergi tempat tu (especially negara 4 musim), public holiday ke, agak2 senang dapat cuti ke.. semuanya aku dah plan betul2. Tapi yelah, kita hanya merancang, Allah yang menentukan. So, kalau tak menjadi gak, anggap je la tak ada rezeki.


Kalau kita book tiket flight awal2 ni, ada baik nya jugak. Yang baiknya, hari nak pergi tu lambat lagi.. so, boleh la start menabung awal2. Duit gaji bulan2 tu, boleh la simpan sikit untuk tabung percutian. hihi.. ye tak? Macam aku dulu pergi Jakarta-Bandung, memang shopping sakan. Tapi masa tu bujang lagi so tak pikir sangat masa spend tu. Tapi sekarang dah berdua, kena pikir banyak benda. Kena lebih berjimat cermat.. yelah tu..hahahaha ;)



Akhir kata, moto saya untuk kali ni,

Plan Your Budget Holiday Wisely!! Kalau tak, menyesal kemudian hari... hihi



5 comments:

  1. kemanakah destinasinyer ini.. memang terasa sangat murahkan... kalau nak pergi time harga biasatu memang mahal gak...

    ReplyDelete
  2. selamat naik kapal terbang melancong

    ReplyDelete
  3. Mesti syima dah berkobar2 nak holiday, kan.

    ReplyDelete
  4. @Cho Zila:

    hehe.. lambat lagi fly..

    ReplyDelete
  5. @kakchik:

    lambat lg kakchik.. tp yg terdekat ni ada la nak ke sabah insya Allah..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails