Thursday, September 15, 2011

Langkawi 2011: Check In Malibest Resort dan Jalan-jalan Cari Makan

Lepas dok pusing-pusing kawasan sekitar, jam dah menunjukkan pukul 2. so, kami decide nak check in dulu kat Malibest Resort tu. resort tu terletak kat Pantai Chenang. tak sabar nak tengok macam mana bilik kat Malibest sebab aku pilih yang bilik wooden. mesti la nak yang tradisional chalet sambil menghirup udara pantai yang nyaman.


tapi alangkah keciwa nya saya bila masuk2 je bilik. indah khabar dari rupa ;( nanti hotel review aku cite last-last entry ya. sekarang kita cite yang best2 dulu.



ni pic aku ambil dari website malibest. bilik dia mmg sejibik macam ni. nice kan tapi ada cerita di sebalik keindahan-keindahan bilik ni ;p



memang sebelum datang langkawi, memang aku plan nak datang makan kat sini ---> Medan Selera Nelayan. sebelum aku pergi aku google cakap buka dari 9.00 pagi sampai 11.00 malam. 


Masa aku sampai kat medan ni, jam baru menunjukkan pukul 4. tapi kedai tertutup rapat. eh, takkan kedai ni dah tutup ;( rupa-rupanya dia buka pukul 6.00 petang sampai 12.00 tgh malam.  so, terpaksa cari tempat makan yang lain... kami pula tak ada backup plan nak makan kat mana so jalan2 lagi cari tempat lain. 


sampai la kami terjumpa satu kedai makan ala2 kampung kat depan Kampung Buku Malaysia. masakan siam ;) memang murah. hanya RM13 untuk 4 ekor ikan goreng (size kecik), ayam seketul sorang, ulam + sambal belacan dan air sirap + nescafe. memang murah. so, kalau korang nak makan sedap harga murah, singgah kat kedai2 area kampung. confirm murah dan sedap ;p sebelum nak blah, aku beli pisang goreng dan ubi goreng RM2. banyak gila dan sedap gilaaaa... memang feeling betul makan pisang goreng petang-petang..



next destination:

telaga tujuh



 
venice malaysia!


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails