Monday, January 13, 2014

11/01/2014

Assalamualaikum..


Salam Maulidur Rasul.. baru je masuk tahun baru 2014.. hari ni dah 12 Rabiulawal.. setiap rutin dok ulang rutin yang sama, pergi kerja rasa macam nak cepat-cepat habiskan kerja supaya boleh cepat balik rumah dan rilek kat rumah.. tup-tup dah tengah bulan January dah.. cepat gile kan masa.. rasa macam tak terkejar dah.. dan syok plak bulan ni banyak cuti kan.. esok cuti, Jumaat ni cuti dan akhir bulan cuti lagi ;):)  bestnya cutiiii ;):)


Sabtu lepas, aku buat makan-makan skit.. ajak adik-adik aku je.. macam tahun lepas, aku masak laksa penang :):) every year sejak kahwin, menjadi my rutin masak special skit dan extra banyak untuk makan-makan sempena birthday encik suami.. tapi biasanya ajak adik beradik je makan.. mungkin lepas ni kalau ada rezeki lebih, nak jugak ajak kawan-kawan.. hahaha over tak aku.. tapi intention lebih kepada nak berkumpul ramai borak borak santai santai je.. 


gambar kabur sorry uolss.. ni pon terima kasih kat adik aku tolong amek.. harapkan aku, memang takde gambar kenangan lorrrr ;)



air pon tak sempat letak ais.. 




and Man of The Match... suka ye dapat kek? napa lilin tu ada 3?? 30 tahun dah ke? hahaha.. kek ni adik aku Syila yang bagi.. kira hadiah la.. aku memang terlupa nak beli lagipon takde budak-budak sapa nak abiskan kek kan.. pastu boleh plak adik aku ingat abang ipar dorang ni dah 30 tahun.. hellooooo? muda lagi ye, masih 2 series.. hahaha..


Alhamdulillah laksa penang memang laku.. ada la skit lagi baki.. ikan aku beli 2 kilo setengah semua aku rebus, jadikan kuah.. korang kalo buat kuah laksa guna ikan apa? ikan kembung ek? aku suka guna ikan sardin.. lagi sedap.. kuah laksa jadi lebih 'manis'.. manis isi ikan..


Semua lepak sampai petang.. pastu adik aku Syasya nak belanja dinner plak.. nak makan ikan bakar kat Banting.. Restoran Juvita.. so malam tu lepas maghrib terus zass gerak pergi Banting..








Kami order:

Ikan siakap tiga rasa seekor
Ikan cencaru bakar 3 ekor
Sotong celup tepung
Kerang bakar 1kg
Telur dadar
Tomyam seafood
Tomyam ayam
Kailan ikan masin


Cuma terkilan sebab nak order coconut shake tapi dah abis ;(
tapi memang murah makan kat sini.. dengan 8 orang makan, order air buah, dengan ABC, total damage hanya RM147.80 sahaja.. gambar atas tu semua makanan tak sampai lagi.. memang penuh table kitaorang dengan makanan.. memang kenyang.. masuk kereta terus tido hikhik..


Apapon, nak wish Happy birthday my dear.. 
semoga dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang baik, dipanjangkan umur.. 
semoga segala impian awak akan tercapai.. umur hanya sekadar angka.. yang penting kita sentiasa sedar kita berpijak di mana.. dan semoga Allah sentiasa merahmati awak.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails